Endodoncja

Znaczenie endodoncji we współczesnej stomatologii uwarunkowane jest przede wszystkim nasileniem się dolegliwości bólowych związanych z chorobami miazgi oraz przyzębia około wierzchołkowego. Pacjenci często stają przed niełatwym wyborem: czy będący przyczyną dolegliwości bólowych ząb usunąć pozbywając się problemu bezpowrotnie czy też podjąć próbę zachowania zęba, mimo że decyzja ta może wymagać z ich strony dużej cierpliwości i zaangażowania. Należy jednak pamiętać, iż ekstrakcja zęba jest krokiem nieodwracalnym, powodującym konieczność uzupełnienia braku zębowego w niedalekiej przyszłości. Jest to zatem rozwiązanie zarezerwowane dla przypadków, w których nie da się już nic zrobić. Zawsze warto więc podjąć wyzwanie i skorzystać z ostatniej i często jedynej szansy na uratowanie zęba - dzięki nowoczesnej endodoncji. Leczenie kanałowe polega na usunięciu zapalnie zmienionej miazgi oraz bakterii z komory i kanałów korzeniowych zęba, odkażeniu oraz szczelnym wypełnieniu systemu kanałowego specjalnymi materiałami wypełniającym aby leczenie kanałowe zakończyło się sukcesem wykorzystujemy nowoczesne narzędzia do opracowania kanałów, ręczne i maszynowe, narzędzia do pomiaru długości kanału korzeniowego, bez konieczności wykonywania zdjęcia radiologicznych, zapewniające wysoką dokładność pomiarów, opartych na analizie sygnałów elektronicznych umożliwiające przeprowadzenie prawidłowego leczenia kanałowego u pacjentek spodziewających się dziecka, co z uwagi na szkodliwość promieniowania rentgenowskiego musiałoby być odłożone do rozwiązania; systemy do wypełniania kanałów lupy tytanowe pozwalające uzyskać powiększenie 2,5 oraz 3,2 x obserwowanego obrazu, poprawiając komfort pracy lekarza umożliwiają zwiększenie precyzji wykonywanych zabiegów, ultradźwiękowy skaler Endo Chuck - ułatwiający pracę lekarza oraz pozwalający dotrzeć do miejsc niedostępnych dla narzędzi ręcznych.